1396-08-17 08:50
659
0
46312
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر گرگان:

بررسی دغدغه های مداحان در ترویج فرهنگ دینی و بصیرت عاشورایی موثر است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر گرگان گفت: به مناسبت ماه صفر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان طبق سنوات گذشته مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و اعضای شورای هیئت های مذهبی در شورای شهر گرد هم آمدند.

به گزارش گلستان ما؛ محمد ابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: نشست مشترک مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورا طی هفتمین جلسه این کمیسیون با هدف برگزاری مراسم عزاداری و بحث و تبادل نظر در خصوص ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نقش مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در جامعه بسیار مورد توجه است و این افراد می توانند به جامعه آگاهی بخشی کنند، اظهار داشت: توجه به این قشر از جامعه و بررسی دغدغه ها و مشکلات کاری آنها می تواند در ترویج فرهنگ دینی و بصیرت عاشورایی موثر باشد و در این راستا می توان پیشنهاد ریاست شورای اسلامی شهر گرگان مبنی بر برگزاری نشست فصلی با مداحان شهرستان گرگان را مورد توجه قرار داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر در ادامه توجه به مباحث آموزشی برای مداحان را نیز یکی از ضروریات عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع باید در اولویت برنامه های نهادهای متولی از جمله سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

جرجانی ادامه داد: در سال جاری برای اولین بار ردیف اعتباری با عنوان کمک به هیئات مذهبی در بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان پیش بینی و  مصوب  شده است که امیدوارم این اعتبار طی سال های آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: در ادامه این جلسه از حمیدرضا گالشی، مداح گرگانی برای حضور در مراسم عزاداری کشور فیلیپین به دعوت سازمان تبلیغ بین املل (دانشجویان شرق آسیا) انجام شد، با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

در این جلسه همچنین قرائت زیارت عاشورا و مداحی و روضه مصائب اهل بیت امام حسین(ع) توسط مداحان اهل بیت (ع) انجام شد. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.